Thursday, January 14, 2010

DNA

Tagasi Turkus, nagu ilmselt kõik teavad juba. Eksameid ei ole, aga juba uus semester käimas. Selle kevade veedan neurobioloogia, analüütilise keemia, soome keele, molekulaarbioloogia, inglise keele ja evolutsioonigeneetika seltsis.

Täna hommikul ärkasin ilusasti üles, jõudsin (ülesmäge) joostes soome keele tundi, seejärel (allamäge ja jälle ülesmäge) joostes Joosepiga kohtuma, kes aga oli meie kohtumise põhjuse ehk siis minu paberid koju unustanud ning lõpuks (taas ülesmäge) evolutsioonigeneetikasse. Kuna mu eelnevad teadmised tunni asukohaga piirdusid lausega "limpsiautomaadi juures asuvast uksest läbi ja vasakule", siis oli hea üllatus natuke teadlikkuma sõbrannat enne päralejõudmist kohata.
Võtsin rutates juba oma pliiatsi ja vihiku ilusasti kotist välja, aga klassi sisseastumise asemel olin ma laboris!
"Ööööö!"
Nimelt jah, evolutsioonigeneetika on laborikursus.

Sellele vaatamata, et ma olin ainus, kes polnud kunagi ühestki elusolendist DNA-d eraldanud, PCR-i teinud, "väristit" (?) kasutanud ja et kõik oli soome keeles jne, läks suht hästi. Ainult vedela lämmastikuga olin varem mänginud. Ma lihtsalt ei oodanud, et õpin eri "topside" (?) nimed enne soome keeles kui eesti keeles selgeks.

Igal juhul labori mõttes sain täna targemaks kui terve eelmise aasta jooksul kokku. Võib-olla isegi talun ära, kui pean säärast tööd veel palju aastaid tegema...

Ja muidu läheb ka hästi. Btw, pole kunagi varem 10 min-ga blogi kirjutanud, aga siiani on suu lahti, et DNA eraldamine ja kõik need müstilised ensüümid jne nagu tegelt ka töötavad!

2 comments:

  1. Okei, sinu blogikirjed lähevad iga korraga aina paremaks ja naljakamaks :).
    Ma kommenteerin jälle punktide kaupa, mul on mingi kiiks sellega.
    1) Pidev jooksmine ja noormehed, kes on veidike segaduses, miks nad üldse kohal on. Ai-ai, Karin, juba ajad meestel päid segi.
    2) "limpsiautomaadi juurest uksest läbi ja vasakule" - absoluutselt geniaalne sõnastus :D aga oma kohutavuse tasemelt umbes samal tasemel "noh, soola läheb selle toidu sisse.. noh, tunde järgi" ja "noh, eks selle autosõiduga on nii, et lõpuks tunnetad juba ise ära, ega ma rohkem ei oskagi öelda" jne :D
    3) Sinu väga vokaalne sõnastus laborisse sattumise puhul :D. Irw. Minuga juhtub ka selliseid asju, kui ma mõtlen, et ma saan nüüd kaks tundi magada selles loengus ja oi ei, see on seminar ja ma pean seletama, mida ma Goethest arvan.
    4) Geniaalsed üllatused nagu avastus, et igasuguste valemite taga peitub materjal praktikas ka töötab :D. Oh sind küll.

    Igatahes, mul on hea meel, et sul seal tore on ja et sa ilusti isegi soome keeles hakkama saad :D. Eestis kestab sess endiselt, aga siis tuleb natuke puhkust, õnneks :P. Also, ma Laurale juba mainisin, aga - minu eksamihinded on apparently pöördvõrdelises suhtes sellega, mitu korda ma kohal käisin ja kui palju õppisin. Geniaalne :).

    ReplyDelete
  2. Hahaa :D nii tore kui kiidetakse. A su sõiduõpetaja kommentaari ma siin praegu irvitan :D

    No soome keeles hakkama saamine on natuke liiga hästi öeldud. Või noh, kui vajalikus kohas naeratada ja või tarka nägu teha, siis väga hätta tõesti ei jää, aga tahaks rohkem keelt osata :P Rääkida just. Eks üritan siis üeljäänud 5 kuud eriti sotsiaalne olla.

    Aga su hinnetest... kui pöördvõrdelises sõltuvuses siis... kõik 5? :D 5 ja 4? Või sa õpid liiga palju? :P

    ReplyDelete