Tuesday, November 17, 2009

My life in 3D

NÄDAL TAGASI:
Ma pole varem niimoodi haige olnud, et kogu mu liikumisvabadus on piiratud 17,9 m2-ga ning see 17,9 m2 ei sisalda pliiti. Ühesõnaga jube igav on, aga midagi teha ka ei viitsi. Vimased 16 tundi olen lihtsalt voodis vedelenud, aga õieti magada pole ka saanud. Saatsin hommikul õpetajatele emaile, et mul on kahju, aga ma ei saa täna sinna ja sinna tulla jne. Mina nagu võtaksin vaevaks saata tagasi midagi a la "Aitäh, et ütlesid, head paranemist", aga MITTE KEEGI pole vastanud. Soome keele õpetajale olen pidanud saatma nädalaga 3 kirja, et kodutöösid ära saata, kaks neist on sisaldanud konkreetsid küsimusi tundide kohta, aga ta pole mitte midagi tagasi saatnud.

PRAEGU:
Nüüd olen terve. Köhaga, aga enam-vähem terve. Homme helistan arstile ja uurin välja, kuidas saaks testida, et kas ma olen "lahe" ja mul oli seagripp või kannatasin põhjuseta. Btw soome keele õpetaja ei vastanudki mitte midagi mulle, aga meilid oli kõik kätte saanud, selgus täna, kui oli mu esimene soome keele eksam. Ma pidin nt kirjutama, mida ma teeksin, kui mul oleks palju aega ja raha. Kirjutasin sinna kõik reisid ja restoraniskäigud ja annetused kokku. Oi, kallid inimesed, te kahetsete, et mul pole seda raha, muidu oleks sealse jutu järgi igaüks teist oma osa saanud. :D Üldiselt läks hästi, mul lihtsalt polnud õrna aimugi, mis on "ruska" või "kaamos". Nüüd tean, et ruska on sõna selle kohta, kuidas lehed lähevad sügisel kollaseks ja punaseks - miks on selle kohta oma sõna vaja? :D

Ma lubasin näidata, kui populaarsed on rattad soomes. Nii populaarsed:

Samas peab arvestama ka, et:
Pilt on tehtud nii külmal ajal, et osa õpilasi eelistab juba busse rataste asemel. Pilt on tehtud esmaspäeva pärastlõunal kell 3, mis tähendab, et osa õpilasi on juba koju läinud. See on ainult üks hoone umbes 6-st, kust sellise rattamere eest leiab.

Turu Ülikooli kampusel/üliõpilaskülal on oma logo. Ma mõtlesin, et TTÜ maskott igavene õppur Juulius on kõige naeruväärsem logo, mis saab ühel ülikoolil olla, aga ei. Tutvuge Posankkaga.

Kui erialaselt läheneda, siis tegu on sea ja pardi hübriidiga. Siga - possu, part - ankka.
Otsisin internetist infot selle kohta, et miks ta olemas on ja miks ta selline on, kuid ainus asi, mis leidus, oli, et talle pannakse jõuludel päkapikumüts ja "vappul" (1. mail) "ylioppilaslakki" (keskkooli lõpus saadav tekkel, mis on igal pool soomes samasugune) pähe. Kui soomlased on muidu ka suhteliselt... alkoholilembesed, siis Vappu on tudengitele veel eriline joomapüha. Päeval kogunevad kõik noored ja vanad tänvatele oma mütsiga ning õhtul läheb joomiseks. (Psst, aga mu tuutor jõi eelmisel aastal vappu ajal nt 5 päeva järjest...)

Siis. Ma küpsetasin ühel nädalavahetusel koos Johannaga. Saiakesi ploomimoosiga - Joulutortut. Lihtne teha - läheb tarvis ainult ploomimoosi ja lehttainast ning võimet välja selgitada, kuidas neid õigekujuliseks saada. Viimasega võib kõige rohkem probleeme tulla, kuid õnneks see maitset ei mõjuta. Jube head olid ja väikese Photoshopi töötlusega muutusid täitsa ilusaks ka:

Need on sellised jõuludel tehtavad saiakesed, mis tähendab, et jõulud hakkavad jõudma ka minu toakesse. Mul on küünal. Mul on glögi ning vaesele tudengile ebakohaselt ostsin ma isegi rosinaid ja mandleid, et neid glögisse panna. Kusjuures need on (ülla-ülla) mõttetult kallid Soomes :P Jõululaule on ka. Ja jõulušokolaadi. Ühesõnaga alustan sel aastal jõuludega vara, et maha ei magaks, nagu tavaliselt.

3D on mu majanumber muidu. 3D6.

3 comments:

  1. Uu, UU, kas sul juba ka on jõulukalender!? Mul on :D Nii vahva on. Varsti saab maiustama hakata.
    Saiakesed näevad väga coolid välja, kallis. Sa pead neid meile ka tegema ja õpetama seda kõrget kunsti, kuidas teha saiakesi nii, et nad näeksid välja nagu saiakesed :P.
    Vaene laps, ega sul ometi seagrippi ei ole? :( Kuidas Soomes sellesse üldiselt suhtutakse? Teil kooli ei ole veel kinni pandud? On teil seal paanika või võtavad inimesed rahulikult? Kas sa kannad ka seda gripimaski?
    Muide, see siga-part näib küll väga halva maskotina praegusel gripihooajal :D. Aga üldiselt, yeah, see on päris tobe. Aga samas armas. Igavene õppur kõlab küll üsna lameda väljamõeldisena, see põssa on kuidagi... südantsoojendav :D
    Jalgrattad on ka lahedad. Kogu see värk kõlab kahtlaselt nagu Madis (ja nüüd minu emme ka), kes suhtuvad talvesse kui ainult kergelt segavasse faktorisse jalgrattaga sõitmise juures. Emps sõidab iga nädal Leppneeme rattaga ja pole küll veel kurtnud. Hullud inimesed. Hea, et mina ainult jala kõnnin ja pole oma jalgagi ratta peale tõstnud viimased...ee.. kolm aastat.
    Ma olin just sulle kirjutamas, kui ma otsustasin veel korra blogisse kiigata, et kas sa ikka oled elus ja kui oled, mis su vabandus on blogi mitte-täitmise koha pealt :D
    Mul on hea meel, et sul seal hästi läheb, sa oled nii tubli. Naudi tulevast jõuluaega! Ja krõbista ikka pähklitega ka!

    ReplyDelete
  2. Ma ostsingi jõulukalendri. 1 euro. (H) See on vist esimene aasta mu elus, kus päkapikud ei käi :| Viimastel aastatel olid nad küll tihti veidi lohakad ja jätsid päevi vahele, kuid sellel aastal ei leita mind vist üldse üles. Nii peab ise oma sokolaadiheaolu eest hoolt kandma.
    Seagripp on siin juba suht vana teema ja keegi ei viitsi sellest enam rääkida. Eile kooli WC-s kuulsin, kuidas kaks tüdrukut arutasid, kas peaks oma teaduskonna peoriietele (haalari) enne pidu pilte peale õmblema, aga nad otsustasid, et ei - sest küll seda on aega teha, kui seagripp tuleb. Minu jaoks see vähemalt väljendab, et suurt paanikat pole... enam. Kuigi siin oli igal pool meedias paar nädalat tagasi, kui üks 2-aastane tüdruk ära suri :( Aga peale seda otsustati, et enam üksikutest surmajuhtumitest ei teavitata, sest viirus levib ja neid tuleb niikui nii veel. Põhja-Soomes on küll mõni kool ja lasteaeg kinni pandud, sest suurem osa lapsi on haiged, kuid siin (veel?) midagi nii hullu pole.
    Nagu ma kirjutasin, mõtlesin teha testi selgitamaks, kas mul oli seagripp või mitte, aga kurjad keeled räägivad et see maksab 100 €. Enam ei tundugi nii oluline :P
    Kuidas teil Tartus? Ja see meil, mis kirjeldas su eksamit - ma nii naersin :D Selline eksam kuluks mullegi ära. Sest nt soome keele eksam oli mul 7 lk pikk. Mitte väga raske, aga tüütu kirjutada. :D

    ReplyDelete
  3. Hei kallis!

    Mul on juba teine päkapikuvaba aasta :(. Ma mõtlesin seekord, et annan Hendrikule iga päev päkapikuraha, et ta mulle üllatusi teeks, aga vaevalt et ta viitsib :P.
    Hea kuulda, et teil seal paanikat pole. Eestis, nagu öeldud, suhtutakse ka suht ratsionaalselt sellesse. Põhimõtteliselt, eks need muretsejad ikka muretsevad ja teised mõtlevad, et eks neid haigusi on ennegi nähtud ja ennegi üle elatud, ei tapa ka see meid maha.
    See 2-aastase lugu on muidugi kurb, aga illustreerib hästi seda, kuidas see draama üles keritakse. Surijad on enamasti noored või väga vanad, kummalgi pole immuunsüsteem just kõige tugevam külg ja kohe on epideemia käes. Täpselt nagu Maria (Hallaste) Mehhikost rääkis, et see paanika seal oli üles puhutud ja surijad olid enamasti mingid 90-aastased. Samas, Eestis tehakse nüüd vaktsineerimine detsembri alguses riskigruppidele ja ma kahtlustan, et ma olen õdedega seal kirjas (hingamisteede haigused ja värk). Eks näis :).
    Ma pidin ennast lolliks naerma selle kirjelduse peale, kuidas 100 € ees muutub seagripihirm kohe väiksemaks :D.
    Kle Tartus oli just mingi koolitulistamise ähvardus, viimane trend on ka meile jõudnud, aga midagi koledat ei juhtunud, saadi kätte. Muidu on rahulik ja tore, valmistume jõuludeks :D
    Anna endast ikka teada ja jõuluajal näeb! :)

    ReplyDelete