Tuesday, August 25, 2009

Kui te seda loete, siis saate varem või hiljem aru, et veedan selle aasta Soomes Turkus vahetusüliõpilasena.

Soome pole odav riik, vaatamata sellele kui harjub teatud siinsete hindadega üsna ruttu ära. Nt 2.20 € eest ühe bussitalongi ostmine (kuigi see kehtib lausa tund aega) pole juba paari korra pärast nii valus tegevus kui saabudes. Kuigi Eestis tunduks 33 kr pileti ostmine mõttetu lollus. Üks asi, millest siiski jube kahju võib hakata, on maksta 28 € ühe rongipileti eest :/ Kes arvutada ei viitsi, siis see on üle 430 kr. Selle eest sain mina nt koha akna all ilusas vagunis näoga sõidusuunas koos 6 ees istuva immigrandiga (?), kes rääksisid terve tee omavahel bšbžž keeles. No see selleks, lihtsalt väike võrdlus Eestiga nii rahalises kui ühiskondlikus mõttes.

Võib-olla saan siia varsti panna pildi, mis tehti must Helsinki rongijaamas just enne Turku rongi peale tulekut, kus ma esimest korda hakaksin mõtlema küsimuse üle "Wtf I'm doing here?". Sest seniajani oli omapäi siia tulemine olnud määramatu tulevik. No ehk välja arvatud see hetk, kui ühel ööl kell 2 alustasin asjade pakkimist ja lõpetasin kella 4-ks.

Tegelikult pidasin ma end üsna heaks inglise keele rääkijaks, kuni hetkeni, mil kohtasin tuutorit (kes on hästi tore tüdruk btw), kes hääldas kõike perfektselt ja oli käinud Kanadas õpetamas inglise keelt ja õppis sealoleku aastaga perfektselt prantsuse keelt rääkima, kuigi enne Kanadat ei osanud sellest peaaegu sõnagi. No kui usin saab olla?

Igal juhul jõudsin kl 7 koju ja avastasin, et ülla-ülla mul pole sõpru (mis võib kõlada natuke masendavalt, aga tegelt oli see suht naljakas arusaamine) ning mõtlesin, et mis siis ikka, lähen linna vaatama. Aga 175 000 inimesega linna, läheks JALUTAMA? No way, kohe läheb pimedaks ja niisiis käitusin endalegi üllatavalt sportlikult ja jooksin mööda jõge ning vahtisin samal ajal turisti moodi ringi. Töötab.

See asi ka veel, et kui Turusse tulete ja kaardilt vaatate, et oh, see koht on ainult 3 kvartali kaugusel ehk siis siinsamas praktiliselt, siis ärge laske ennast, palun, eksitada. Te kõnnite seda maad vähemalt 20 minutit. Algajale tudengile on siin normaalne kõndida nii u 5-7 km päevas (seda isegi villiga kanna peal, mille valu kõndides kohe ära unustab, kui hakkad nt ülikooli registreerimisele hiljaks jääma). Joosep oli tark ja ostis esimesel päeval raata, aga ma veel mõtlen, kas tahan 70 € sellele või millelegi muule kulutada. Nt pluusile. Või kingadele. Naised...

Natuke statistikat ka: siiani olen rääkinud (rohkem kui 3 lauset) 2 eestlase, 5 soomlase, 2 inglase, 3 peruulase, 1 austraallase ja mingi maalasega, mida ma ei tea, kuid kus räägitakse prantsuse keelt (haha ei ole Prantsusmaa).

7 comments:

  1. Ei no ainult sina, Karin, alustad esimeses blogipunktis matemaatiliste arvutuste ja hunniku statistikaga, mille peale minu blond pea ei hakka.
    Linn kõlab vahvalt :P Ja 20 minutit jalutamist pole midagi ju, mul on iga hommik koolitee selline. Kui teed teada, on see täiesti normaalne.
    Varsti leiad endale sõpradeks toredad põdramehed :)

    ReplyDelete
  2. Ära essal peol päris põdraks tõmba, jätab inimestele vale (sinu puhul) mulje.Ära jäta blogi ka soiku, uuenda ikka tublile kooliõpilasele omases tempos. Alguses tulevad postid kindlasti, kuid mingil hetkel enam ei tule. Selle asja nimi on motivatsioonipuudus ja see võib tabada ka kooliülesannetega maadeldes. 4 kuuga on soome keel vabalt suus, teiste vahetusõpilaste sõnade kohaselt vähemasti. Niiet naudi oma õpilaselu, osta ratas ja ole sportlik. Niipalju siitpoolt lahte, kõike paremat ja ma kommenteerin teinekordki.

    Viron Erkki Sven

    ReplyDelete
  3. Karin on juba jeesus, jookseb mooda j6ge :)

    Millal kool hakkab muide? Ja millal sa kulla tuled? :'(

    ReplyDelete
  4. no piki jõge, ütleme :D Aga päris kool algab esmaspäeval vist!?! Ei tea veel täpselt, sest mu tuutor võtab 1 päev korraga asju, sellest räägime siis vist pühapäeval :D Ja ma oktoobris äkki tulen?? Praegu isegi tundub, et mul võivad reeded vabad olla ;)

    ReplyDelete
  5. Ja ma loodan jah, et see blog jätkub või nii. Ning seda statistikat mas jätkan, tegelt ka :P Kasvõi sellega, et ma räägin 90% ajast inglise keeles, 5% eesti keeles ja see jätab soome keelele aega... ? 5% õige! Viimane pole väga hea, kui pean selle ruttu selgeks saama.

    Ning kooliülesannete ja pidude tasakaalu kohta kirjutan ma järgmine kord.

    ReplyDelete
  6. Paluks statistikat toetada ka graafikute ja muidu vahvate kõveratega. Üldse, kogu jutt palun viidetega, kes sind muidu usub. Ära lase kirjapulka lonti, krihvel kätte ja vehi kirjutada nii, kuis jumal anda võtab.

    Eesti Erkki

    ReplyDelete
  7. Heips, ma avastasin, et mul on isegi mingi konto, kuhu ma saan sisse logida ja värki :D
    Kuidas läheb? Sõitsime eile su õega koos marsas (ja ei teinud pahandust)
    Ilmselt sa aimad, mille sa Eestisse maha "unustasid"...
    Sisse logides avastasin, et gängstadel oli kunagi blog "Vabandust õpetaja". Siinkohal kui keegi loeb seda minu kommentaari siin gängstadest, siis on sinna ilmselt teretulnud ka uuemad postitused, aga samas ma mõistan meie passiivsust.
    Vaatasin üle ka üraskite olukorra... Paha, paha.
    On sul mingeid ägedaid vabaaineid, mille tõttu ma võiks kade olla? :D Ja kas sel aastal Eestisse ka tuled veel?

    ReplyDelete